De ce voi vota si de ce voi vota cu Basescu


Disclaimer: Nu incerc sa conving pe nimeni sa voteze cu Basescu, ci explic de ce o sa votez eu cu el si de ce cred ca asa e mai logic.

In decembrie 2004, toti il iubeau pe Basescu, votau cu el si il urau pe Iliescu. In ziua de azi, a devenit periculos sa spui ca votezi cu Basescu. Am spus ca-l votez si am fost facut basescist, acuzat ca-l iubesc, ca ce bine ti-a facut tie mah marinaru asta, ca ce mah vrei sa fie Udrea prim-ministru etc.

Asa ca hai sa lamurim o data pentru totdeauna de ce voi vota cu Basescu la alegerile astea. Pe scurt: votez cu Basescu ca sa nu iasa Geoana. Pentru ca daca votezi impotriva lui Basescu, votezi cu Geoana. Daca votezi cu Antonescu, votezi cu Geoana. Daca votezi cu Oprescu, votezi cu Geoana. Daca nu te duci la vot, votezi cu Geoana. Singurul lucru pe care il putem face ca sa nu iasa Geoana este sa votam cu Basescu.

Oamenii se fac ca nu inteleg ca daca nu iese Basescu, iese automat Geoana. Geoana, adica Iliescu, adica FSN, adica PCR si mortii de la revolutie. Dintre toti candidatii la presedintie, numai doi au sanse: Basescu si Geoana. Cine isi inchipuie ca Antonescu,  Oprescu sau oricare altul are vreo sansa e mai sonat ca Marian Bataiosu si mai penibil decat Eduard Malone.

Lumea il uraste azi pe Basescu (si exista nenumarate motive in acest sens), dar a uitat cat de tare il ura pe Iliescu in urma cu 15 ani, cu 10 ani, ba chiar cu numai 5 ani in urma.  Si asa cum au uitat de Iliescu si a iesit iar presedinte in 2000 si e posibil sa iasa si in noiembrie (prin Geoana), o sa uite si de Marinar, care drept urmare va iesi din nou presedinte, in 2014 sau poate 2019.

Exista oameni care nu merg niciodata la vot, dar se plang ca nu le plac politicienii votati. Comunistii au fost la putere din 1944 si pana in 1996; era timpul sa fie schimbati. Ca Emil Constantinescu si Basescu (cei pe care i-am votat cu totii ca sa scapam de comunisti) ne-au dezamagit e adevarat; insa daca Basescu nu a facut nimic, cautati alt candidat care sa faca – dar nu-l aduceti din nou pe Iliescu (votandu-l pe Geoana sau lasand sa iasa Geoana)! E 2009, sa nu intoarcem Romania in 1989 doar pentru ca nu ne place Basescu!

Dezamagiti si scarbiti de clasa politica jalnica, oamenii nu se mai duc la vot, in semn de protest. (Ca multi nu se duc din puturosenie, ascunzandu-se sub pretextul dezamagirii, e altceva.) Dar neducandu-se la vot, fac exact jocul politicienilor (carora orice schimbare le deranjeaza afacerile). Suntem nemultumiti? Pai hai sa facem ceva, nu sa nu facem. De pilda, sa mergem la urne si sa stampilam la misto buletinul de vot sau sa scriem M**E pe el, ca sa se anuleze. Si poate daca se anuleaza 90% dintre buletine, se repeta votarea (nu stiu cum suna legea, dar e o idee de lucru.)

Si apoi, Iliescu a facut intotdeauna toate lucrurile de care e acuzat azi Basescu. Mult inainte de „Tiganca imputita” a fost „Mai animalule”. Iar Boc e marioneta lui Basescu? Dar Adrian Nastase sau Vacaroiu or fi fost niste independenti?! Macar Basescu a scapat de Tariceanu fara sa aduca minerii la Bucuresti, sa aresteze nevinovati si sa moara oameni pe strada la intamplare, cum a facut Ilici cand l-a dat jos pe Roman in 1991.

In concluzie, sa inteleg ca suntem atat de suparati pe Basescu incat preferam sa iasa presedinte Geoana?!

PS: Apropo de ceilalti candidati. Antonescu nu straluceste prin nimic; personal mi-e simpatic, ca era pletos si asculta rock, dar programul lui nu ofera solutii, sunt doar cuvinte puse pe hartie. Grobianul Oprescu se lauda ca e independent de PSD dar il cheama pana si Mircea, ca pe Geoana! :)). Becali nu e de meserie. Vadim a fost lingaul lui Ceausescu si al Securitatii si, prin intrigi, a ajuns europarlamentar (!!), mai bine tac. Kelly Hunor e singurul care are fatza de politician serios – dar nu fatza conteaza aici.  Constantin Rotaru e o fosila comunista, Potirca e usor suedez, iar Cernea – cat de mult as vrea eu un presedinte rocker pletos – are un frumos potential de politician scelerat.

Inca un PS: am pus numai linkuri catre opozantii lui Basescu, sa nu se spuna ca-i fac propaganda.

Acest articol a fost publicat în Things that dry me at my spoony și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la De ce voi vota si de ce voi vota cu Basescu

  1. basil zice:

    Sal’tare stimabile!

    Ceea ce ai evocat tu aici, prin argument si comparatie, sta cat se poate de logiq-vertical!

    Argumentul tau logiq ar trebui sa explice pentru cei care au reusit sa se umfle de ura, fara ratiune, si, si mai grav, sa uite, ca lucrurile stau rau in ceea ce priveste (dupa parerea mea), CEL MAI MARE DUSMAN AL ROMANIEI: PSD (sub orice forma ar fi el).

    Ceea ce s-a reusit in acesti ani ai „regimului Basescu” este ca, pe cai cat se poate de psiho-sociale si foarte des securistice, s-a translatat ura acumulata asupra psd-ului de catre acei participanti cu decizie si gandire, de catre participantii la „Piata Universitatii”, s-a translatat deci,inspre omul care a iesit din linie (din linia „lor”- sa nu fim ipocriti!).

    Si eu sunt unul dintre dezamagiti! Si eu am crezut in modficarea structurala a societatii cu Basescu. Si eu am ajuns la disperare vazand ca a doua oara in viata mea sunt dezamagit de politician. Sperantele mele fiind acaparate si terfelite tot de aceiasi securisti de IERI si de AZI, organizati sub comanda, la vedere sau nu, a lui ION ILIESCU.
    Astfel ajung sa-mi pun problema veridicitatii slabiciunii lui Emil Constantinescu in sensul aprobarii argumentului sau: „Am fost invins de securitate!!”

    In schimb, alaturi de argumentele tale de mai sus, eu am si un alt resort ce ma impinge cu din ce in ce mai multa furie, pe masura ce trece timpul. Si anume, modul cum de pe Hidoasa Gheonoaie securisto-comunista, de a carei existenta desi suntem siguri nu am vazut-o totusi, incepe sa cada cearsaful. Incepe sa se vada, si ma ingrozeste cand o vad fiziq cum se zvarcoleste sa se apere cu disperare.

    Observati agresivitatea cu care, televiziuni, ziaristi, oameni, tot ce inseamna cai de comunicare, ajung la absurd..ajung sa justifice actiuni imposibile cu argumente senine ca un rasarit de primavara..

    D-asta monsher, carevasazica, voi merge la vot far’de alta ratiune dacat pentru ca sa ma apar!

    p.s.: Le multumesq ca m-au facut sa ma hotarasq sa merg la vot!

  2. veutzu zice:

    Oho! Ma bucur ca nu sunt, deci, absurd. Si ca si altii gandesc la fel. Ba chiar mult mai precis si mai dur, cum faci tu si cum ar trebui, de altfel, facut – pentru ca timpul dragalaseniilor a trecut de multi ani. Vorba ta, cade cearsaful de pe Secu, ceea ce o face sa turbeze de furie…

  3. Terry zice:

    Veutzu presedinte!!!Veutzu presedinte!!!!
    P.S. Pe mine sa ma pui ministru tineretlui:):) Sa vezi ce o sa pregatesc tinerele sperante ale romaniei:):):)

  4. veutzu zice:

    Iti promit ca fac tot ce pot, Terry, si daca totusi nu reusesc ministrul tineretului, macar sef la spitalul Filantropia tot te fac :))

  5. basil zice:

    da’ pa mine?
    pa mine cui ma lasati?

    ca carevasazica, vreu si eu puterea, monser!!!

  6. veutzu zice:

    Domnu Eugen, iti pastrez portofoliul Culturii, asta este extrem de limpede. Ca ne-am saturat sa asteptam legea privind starpirea manelelor :))

  7. 665 zice:

    Cu martori, care ma cunosc si cunosc si ce am in cap si ce ura neimpacata am pentru pesedefesenepesederemortiilor si mai cu seama tov. Iliescu, cele scrise mai sus sunt parca scrise de mine.

    Sa traesti!

  8. veutzu zice:

    Si tu asijderea! Cuvintele astea ma ung pe lingurica!

  9. animal00 zice:

    ai dreaq basescieni si portocali!

  10. veutzu zice:

    Ai ‘reacu, da’ sfinti!

  11. basil zice:

    monser, lasa-ma pentru ca sa te refuz. situatiunea in speta, fiind coplesitoare pentru natangia mea!

    p.s.: pana si raspunsul asta am uitat a-l publica, desi era scris de la ora 2pm. :-))

  12. Salve!
    Iata de ce NU votez Basescu.
    O sa incep cu cel mai important. Pentru ca prostanacul e om de paie si pentru ca un guvern Johannis (PNL, adica) o sa mature cu el pe jos. A vota Geoana inseamna a vota Johannis-PNL. Americanii nu l-au vrut pe Crin pentru ca nu-l aveau cu nimic la mana, asadar era nemanipulabil. GRU si FSB – pe de alta parte – deja il lasa din mana pe Basescu (au o cartita mai importanta: inca nu pot spune cine, ca n-am voie). Asadar l-au preferat pe „controlabil”, in acord cu Moscova. Care Moscova a santajat Vestul cu „nema gaz” iarna asta, ca de aia vine Angela Merkel in vizita secreta la Cluj – sa negocieze… De ce e batalie pe Ministerul de Interne? Pentru ca Angela vrea discretie asigurata. Si nu vrea sa-l vada deloc pe Basescu.
    Pentru link-uri mai bine informate aveti blog-ul meu.
    Oricum, Basescu nu iese. Jumatate din sediul din Modrogan s-a carat deja.
    Ah – era sa uit… O conditie impusa de americani lui Geoana este injumatatirea PSD-ului, adica adio baroni locali, Iliescu la pensie etc. PD-ul va dispare. Raman doua partide mari si late: PNL si PSD.
    Am surse bune.

  13. veutzu zice:

    Esti prima persoana care vine cu argumente, si inca serioase, in loc de eternul „Am boala pe Basescu ca a furat”. E logic ce spui tu, desi nu cred ca PNL poate matura pe jos cu PSD – n-au facut-o niciodata, ba dimpotriva. Iar cu PSD… stii vorba cu uscatul mainii pe stampila.

  14. Pingback: Ce trebuie sa mai faca Ponta ca lumea sa vada ca ne distruge tara? « Filosofia mea deviata. Pardon, de viata

Lasă un răspuns

