Birth: rusinea din CV-ul lui Nicole Kidman


Cat de usor poti prosti oamenii ca faci filme de arta!… Iei o idee foarte buna, actori excelenti, cameramani inteligenti – si faci un film mizerabil in care personajele se holbeaza in gol cate 1-2 chinuitoare minute intregi (ca sa para pansive), in care le arati, fara niciun sens, pe Nicole Kidman si Lauren Bacall mancand timp de un minut intreg, in care ritmul e intelectual de lent si, mai ales, in care „finalul este deschis”, ca nu cumva sa te rada criticii ca esti un prost d-ala care-si explica filmul!

Birth, 2004, regia Jonathan Glazer. Sotul unei femei moare, iar dupa un deceniu, un baietel de 10 ani ii spune acesteia ca el e sotul ei reincarnat. Ce film bun putea iesi de aici! Dar nu, au vrut ei sa faca un film de arta, un film greu, o pelicula de Oscar – si le-a iesit un ciuruc revoltator.

Birth n-a avut succes nici la public, nici la critica. Totusi felul in care a fost filmat, close-up-urile prelungi, jocul ireprosabil al actorilor, muzica uluitoare a lui Desplat arata a film de mare clasa. Iar pe forumuri multa lume ii lauda imaginile superbe etc., il socotesc subestimat si ii lauda pe Nicole si pe pusti pentru forta interpretarii. Da, toate astea sunt adevarate – dar filmul este un cacat! :)) Deoarece, din pacate, multi spectatori s-au lasat pacaliti de faptul ca filmul are imagini superbe, ceea ce i-a facut sa creada ca pelicula e de arta si are profunzime metafizica, rafinament ideatic.

Plus alt aspect: eterna naivitate a oamenilor culti care nu au citit SF si de aceea fac sau vad filme cum ar fi asta, Code 46, Franklyn, poate chiar Gattaca, fara sa stie ca SF-ul a trecut prin temele astea inca de mult (reincarnare, distopie, lumi paralele, genetica), si infinit mai bine. Or, Birth abordeaza tema reincarnarii sau a identitatii atat de fricos, ipocrit si sarac, incat pana si Sommersby (scris de acelasi Jean-Claude Carrière si, in mod dubios, cam cu acelasi subiect) pare, prin comparatie, genial.

Singura concesie pe care o pot face acestei zdrentze cinematografice este ca poate sunt prea prost s-o inteleg (eu, oamenii in general si majoritatea criticilor). Adica faza in care se vorbeste de divizarea atomilor si exact atunci trece o pisica te duce cu gandul la experimentele cu divizarea fotonilor si pisica lui Schrodinger, ambele putand avea, teoretic, o legatura cu tema filmului. Desi mult mai curand regizorul e un hipstăr care vrea sa para rafinat si a varat aiurea in film niste figuri de stil, din pacate complet inutile.

EL: Pana iesi tu de la parnaie, imi scot si buletin!

Practic, este un film frumos, dar care nu spune absolut nimic, iar ceea ce incearca sa spuna nu spune pana la capat pentru ca nu are de unde. Pacat doar de efortul impresionant al actorilor, mai ales al Nicoletei Omulgluma, care insa, cu filmul asta, si-a manjit un CV sclipitor.

Anunțuri
Acest articol a fost publicat în Trei secole de cinema și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la Birth: rusinea din CV-ul lui Nicole Kidman

  1. Dolan zice:

    Cine te-a pus sa te uiti duminica pe PROTV,?
    Uite ce amintiri ti-au trezit 😀

  2. veutzu zice:

    Exact, proasta inspiratie! :))
    Tu cum ai suportat?!

  3. Dolan zice:

    Stiam doar de prezenta lui pe micul ecran, l-am evitat 😛

  4. veutzu zice:

    Ce inseamna sa fii intelept! :))

  5. animal00 zice:

    deci bah: de fapt tu nu intelesesi filmul pentru ca esti obisnuit cu alea de pe la holiud.

  6. veutzu zice:

    evident. „sunt unele filme care se percep altfel.” daca eu nu le percep, e pentru ca sunt praf.

  7. animal00 zice:

    da. pe unele le percepi sexuale sitz bagi….niste popcorn la microunde sa le vezi mai bine

  8. trifoi zice:

    Of, doamne, Schrodinger’s Cat este cea mai la moda trimitere stiintifica din secolul nostru. Pe bune, am invatat ce inseamna din „Big Bang Theory”, mi s-a intiparit mai bine din FlashForward, dar deja e trendy sa bagi o chestie cu sarmana pisica moarta/vie/vie/moarta. Treceti la alta teorema, Hollywood people. Asta e deja uzata 😛

  9. veutzu zice:

    Ehe, vezi cine stie? 😉
    Si nu numai la Hollywood, dar urma sa apara si in „Ultima teorie din dragoste”, cu Kristea muci si treaz in acelasi timp. Asta daca mai accepti sa joci si in sequelul asta 😉

  10. trifoi zice:

    Mai, Veule, cariera mea in actorie fuse si se duse odata cu Ultima tigara… Eu stiu ca am stralucit in filmul ala, ca ala m-a adus in atentia publicului pe iutub. A fost o experienta implinitoare, dar m-am lasat la timp. Nu voi ajunge niciodata o actrita la fel de buna ca Miley Cyrus, de pilda. :)))

  11. veutzu zice:

    Hahaha, Miley! Si Rembrandt sa joace rolul lui Billy Ray :))

  12. Pingback: Bine, bine, publicăm rezolvarea… « Cei trei prieteni care sunt (plus un administrator care este)

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s