Terfelirea ideii de lenjerie cu feston


La doua zile dupa cutremurul din 25 aprilie anul trecut, imi aduceam aminte intr-un post de o povestire sinistra citita in copilarie intr-un almanah: Furia lui Lyriplick. Spuneam acolo ca nu reusesc sa aflu cine a scris-o, negasind nicaieri niciun fel de informatii. Si exact cand ma pregateam sa rup Biblioteca Nationala si sa iau la mana toate almanahele Flacara din anii ’70, incredibil, gasesc o mentionare a titlului pe net. Deci nu eram nebun! Cel putin, nu din punctul asta de vedere!
Vestea buna ca povestirea totusi exista a fost dublata de vestea buna ca i-am aflat si autorul – nimeni altul decat Mircea Horia Simionescu – si triplata de aceea absolut neasteptata ca am gasit si textul propriu-zis! In schimb, vestea proasta era ca mintea mea din copilarie si mintea mea de acum sunt intr-o solida relatie de schizofrenie, ca doua personalitati care se bat cap in cap (al meu in ambele cazuri): Lyriplick nu era functionar, ci tehnician dentar. Statura si chelia lui se datorau nu autorului, ci paramneziei mele. Dorinta lui de marire fusese inventata de mine cu nesimtire. Mai mult, nu era nici macar casatorit si nici nu-si gaseste femeia in pat cu altul. Culmea culmilor, nici macar forma ultimei fraze nu era asa cum o tineam eu minte. Pe de alta parte insa, retinusem corect ideea generala a povestirii – chiar daca la 10 ani, cand o citisem prima data, retinusem probabil doar aspectul sinistru.
In tot cazul, cine doreste poate citi delicioasa povestire aici (e foarte scurta, mai mult o schita). Lectura placuta, mai ales pentru cei dintre noi care cunoastem personal astfel de lyriplici marginiti si ridicoli, genul caraghiosi-caraghiosi dar care odata dau in cap la om pe strada (vorba aia).
Despre cum am provocat eu (insa din complet alte motive decat Lyriplick) cutremurul din 31 august 1986, intr-un post viitor.

~ de veutzu pe 1 Iunie 2010.

2 Răspunsuri to “Terfelirea ideii de lenjerie cu feston”

  1. mdap! copii fiind vedem altfel lucruri…si eu imi duc aminte chesti din copilarie, care nu s-au intamplat…hmm Suntem cu toti scrizofrenici?Q

  2. „scrizofrenici” – iata un termen de actualitate! :))
    E perfect

Lasă un răspuns

 
