Machete don’t blog!


Sau cele opt lucruri cu care ramai dupa ce vezi Machete.

– Moaaa, Machete, nu-mi vine sa cred: scrie Veone despre noi!

1 – Steven Seagal poate fi hazliu! Luati-o usor, n-am zis ca se poate scalambai ca Jim Carrey in Ace Ventura! Am zis doar ca namila asta batrana si geluita, care poarta ochelarii lui John Lennon, tunica lui Svejk si freza lui Ion Laceanu, este foarte funny aici.

Fatman ataca

2 – Falsul trailer din Grindhouse e mai misto decat filmul adevarat.

3 – Cea mai tare faza din intreg filmul e chiar in genericul de inceput:

4 – Si in pielea goala o femeie poate ascunde un pistol. Un barbat nu. Maximum Papillon, desi sper, pentru el, sa nu! :))

5 – Daca nu esti Tarantino, chiar daca aplici metoda Tarantino tot nu-ti iese un film ca al lui Tarantino. Nici macar daca ai mai turnat filme cu Tarantino si esti tovarasul lui Tarantino. Rodriguez, care a facut mai multe filme cu autorul peliculei Pulpa ficţiunii, a aplicat reteta acestuia: actori improbabili, scenariu surprinzator, incalcarea regulilor, multe personaje eclectice, dialoguri spumoase, impuscaturi garla. Rezultatul insa este slaaab, foarte slab. Scenariul e banal, majoritatea personajelor sunt complet inutile, in special DeNiro si Alba, iar povestea de-a Alba-neagra dintre ea si piticul spintecator nu are chimie nici cat o sticla de Izvorul Minunilor la jumate.

6 – Tzatzele lui Lindsay Lohan. Desi aceasta New York Hilton are o bine intretinuta imagine proasta in viata particulara (betii, scandaluri, amanta lesbiana, droguri, puscarie), paradoxal, in filme are aproape numai roluri de fata cuminte – practic mai virtuoasa si decat Tamara Buciuceanu-Botez! In Machete insa, RR a pus-o pe LL sa apara tot filmul goala pusca, iar cand in fine a imbracat-o, a fost si mai rau: a nimerit o rasa de calugarita :))

7 – Machete don’t make main character. Actorul Danny Trejo nu poate? Regizorul e de vina? E prost scenariul? Nu stiu, dar personajul Machete nu s-a ridicat la inaltimea unui erou principal. In Desperado ai fi putut jura ca minimexicanul degraba zvarlatoriu de cutite care il face strecuratoare pe Banderas ar fi un excelent personaj titular in alt film – dar cand Trejo a primit acest rol, rezultatul a fost, scuze ca ma repet, slaaab, foarte slab.

„La ce fatza am, filmul trebuia sa rupa… Rodrigueze, vino-ncoa, cumnate, ca m-ai sucarit!”

8 – James Bond trebuie tradus in romana Gymy Bondoiu. In varianta romaneasca, filmul se cheama Macete. Macete?! In romana, cuvantul englezesc derivat din spaniola machete se traduce prin maceta, iar ai nostri, in loc sa lase numele original al personajului, Machete, au adoptat grafia romaneasca, Maceta, dar i-au lasat terminatia englezeasca probabil pentru ca aduce cu sufixul oltenesc peiorativ -ete (gorobete, juvete, ciumete), pentru a sugera ca personajul e un fel de Pacala: pare prostanac, razi de el, da’ odata te feliaza! In concluzie, inca nu m-am hotarat daca traducerea e foarte misto sau e cretina. Pentru ca stim cu totii boala romanilor de a traduce spiritual titlurile: Die Hard = Moarte grea, iar Innocent Blood = Muşcă şi fugi (boala preluata de la francezi, care dupa cum se stie sunt lipsiti de umor: 24 se cheama la ei 24 heures chrono). Hai sa zicem insa ca traducatorul a fost pasamite genial si sa vedem ce alte titluri ar mai putea da in stilul asta:

Si, pardon de expresie:

– Machete, de ce nu-ti faci si tu blog, ca Veone?
– Machete don’t blog!

~ de veutzu pe 30 Octombrie 2010.

11 Răspunsuri to “Machete don’t blog!”

  1. […] Machete don’t blog! Sat Oct 30, 2010 11:35 am Sau cele opt lucruri cu care ramai dupa ce vezi Machete. – Moaaa, Machete, nu-mi vine sa cred: scrie Veone despre noi! 1 – Steven Seagal poate fi hazliu! Luati-o usor, n-am zis ca se poate scalambai ca Jim Carrey in Ace Ventura! Am zis doar ca namila asta batrana si geluita, care poarta ochelarii […] […]

  2. misto argumentatie, parca m-as mai uita o data :)) foarte tari traducerile, ar trebui sa te angajzeze, ai face bani frumosi din asta…si dah nici eu nu l-am simtit pe machete ca un personaj principal…si da domne, cine ar fi crezut ca acest om-bat-in-fundul-universului e funny :))

  3. ai uitat de DEER HUNTER-Draga vanatorule:-))))

  4. Se pare ca da :)) Da’ cum l-ai traduce?…

  5. de ubde ai atita energie ? nu ca mi-ar lipsii dar de ceve vreme am cam fost interzis.ma rog,nu mai pot posta si nu pai pot pune comentarii.asta e.daca m-a mincat in fund acum trebuie sa ma scarpin.vin-o pe blogul meu si fa si tu un pustiu de bine si da citeva voturi si comentarii.poate asa inmuiem inima celor care tin site-ul.

  6. Cu mare drag, veterane… Pe de alta parte, de ce nu-ti faci blog aici, pe wordpress, sau pe blogger? Ar fi totul mult mai simplu pentru tine…

  7. Vanatorul de caprioare (Dear vs Deer)

  8. :)) :))
    Corect, nu ma prinsesem! (Si mai faceam misto de altii…)
    Da’ de piesa lui Queen, „My Melancholy Blues” = „Bluza melancoliei mele”, ce zici?!…

  9. Mie mi-a plăcut să ştii. Nu trebuie neapărat să iasă ca un film de Tarantino dacă aplici laitmotivele lui Tarantino.
    Mie de-aia îmi place de Rodriguez, pentru că reuşeşte să adapteze metodele lui Tarantino la un stil propriu. Să-şi lase amprenta. N-am considerat niciodată că Rodriguez a vrut să-l copie pe maestrul său la filme, dar era normal să aibă părţi comune, doar a învăţat de la el. Binenţeles, de-aici se exclud filmele pentru copii ale lui Rodriguez. De asemenea se poate exclude şi El Marichi, care e prea bătrân pentru a avea influenţe tarantiniene. Dar dacă vrei, ai putea forţa o concluzie cum că întraga filmografie post-Marichi a lui Rodriguez e o combinaţie de El Mariachi cu stilul lui Tarantino. Părerea mea.

  10. Victor, da, i-a reusit din plin cu Desperado. Ai dreptate, erau tarantinisme adaptate la stilul lui. Doar ca, dupa parerea mea, nu i-a mai iesit figura si cu Machete. Sau poate doar ma asteptam la ceva mult mai misto decat a fost…

  11. am gasit un site cu mai multe informatii despremachete.

Lasă un răspuns

 
