Trei motive – cu exemple din viata mea – pentru care jocurile video ar trebui interzise


1997. Redactia ziarului Cotidianul. Este spre miezul noptii, sunt aici de la pranz, sunt obosit, iar in asteptarea placilor de la tipografie am jucat compulsiv vreo cateva zeci de partide de Bomberman.

Dupa care ies din birou, cobor scarile si ma intalnesc cu trei colegi. Mi-erau simpatici, dar instinctiv am gandit: „Ala e-n stanga, asta in dreapta, inca unul e-n spate. Daca pun o bomba aici, langa trepte, si alta in spate, ii spulber pe toti trei, dar eu trebuie sa ma bag in coltz!”.

Poate 2003. Intre statiile de metrou Unirii 1 si Unirii 2, dupa o partida prelungita de Wolfenstein. Urc treptele dintre cele doua statii, cu gandul la cine stie ce ecuatii de gradul 3 sau alte fleacuri pe care le fac pe drumul de la serviciu spre casa. Deodata, pe la jumatatea scarilor, in dreapta jos, vad un grilaj patrat in perete – si, desi n-aveam drum pe-acolo, jur ca am vrut sa-l sparg si sa intru!

(vezi la 6:44)

2010. La ai mei in vizita, dupa ce jucasem Left 4 Dead la mine acasa, ciuruind ceva gen populatia Sloboziei in zombalai. Vorbind cu ai mei, in holul apartamentului, aud un barbat tusind afara. Instantaneu mi-a venit sa urlu: „SMOKER!” si ma gandeam serios sa trag direct prin usa!

Scene din joc…

…si avertizarea din joc cu privire la temutul zomb tutungiu, care mi-a ramas in reflexe!

~ de veutzu pe 25 Noiembrie 2010.

5 răspunsuri to “Trei motive – cu exemple din viata mea – pentru care jocurile video ar trebui interzise”

  1. n-am jucat nici unu din alea. de fapt cred c-am jucat 3-4 in toata viata (in afara de solitaire).

  2. Petroave, nu e niciodata prea tarziu. Crede-ma, eu sunt penibil ca mai joc la varsta asta si totusi pot sa joc si ma simt si bine. Cand te-or supara cocalarii intr-o zi, impusca vreo ora la inamici in Call of Duty si ai sa vezi ca vei fi mai vesel 😉

  3. am jucat bomberman.de ceva vreme joc numai seria ‘star wars’.mai mult pentru piticul meu.la 7 ani nu stie engleza si atunci apeleaza la mine.

  4. Call of Duty 2 de patru ani e instalat pe calculator si inca nu m-am plictisit de el 🙂 , presimt ca o sa mai dureze pana sa ajung la saturatie

  5. Da, niciun alt joc parca nu e atat de complet ca asta. Si oare de ce?… Ce-l face atat de diferit?…

Lasă un răspuns

 
