Smartass-o-Meter: rezultatele testului


Variantele insemnate cu rosu sunt corecte, toate celelalte sunt incorecte.

1. Ce este Mordovia?

a. O tara fictiva

b. Numele rusesc al Republicii Moldova

c. Republica Moldova

d. O republica autonoma a Rusiei (vezi aici)

.

2. Care sunt, in ordine, capitalele tarilor Estonia, Letonia, Lituania?

a. Vilnius, Riga, Tallinn

b. Tallinn, Riga, Vilnius (vezi aici)

c. Riga, Tallinn, Vilnius

d. Tallinn, Vilnius, Riga

.

3. Ce sunt Antilele Olandeze?

a. Un grup de insule langa Olanda

b. Animale marine din Caraibe

c. Cateva insule langa Venezuela

d. Fostul nume al Antilelor

.

4. Care tara este cel mai la nord dintre Belize, Nicaragua si Honduras?

a. Belize

b. Nicaragua

c. Honduras si Belize

d. Honduras

.

5. Care este forma corecta?

a. Grenada, nu Granada

b. Granada, nu Grenada

c. Amandoua: Grenada este o tara in Caraibe, iar Granada este o provincie in Spania

d. Niciuna

.

6. Care dintre urmatoarele tari nu mai exista?

a. Laos

b. Indochina (vezi aici)

c. Myanmar

d. Timorul de Est

.

7. Care tara din grupul de mai jos nu este invecinata geografic cu celelalte ?

a. Malaiezia

b. Indonezia

c. Bangladesh

d. Thailanda

Bangladesh

.

8. Sultanul din Brunei este unul dintre cei mai bogati oameni din lume, mai multi ani la rand chiar cel mai bogat. Unde se afla Bruneiul?

a. In cadrul Emiratelor Arabe Unite

b. Langa Malaiezia (vezi aici)

c. Langa Bahrein

d. Langa Oman

.

9. Unde se afla, geografic, regiunea ruseasca Kaliningrad?

a. Intre Rusia si Kazahstan

b. Intre Polonia si Lituania (vezi aici)

c. In Rusia, langa Polonia

d. Intre Rusia si Lituania

.

SCURTA PAUZA PENTRU EXPLICATII

Acest test este o reactie personala la antiamericanismul in mare voga la ora actuala si pe care il banuiesc a fi, de fapt, doar o moda, si nu opinii veritabile individuale. „Cand e la moda sa ai boala pe americani, n-o sa sustin eu ca am boala pe rusi”, gen. De asemenea, sunt convins ca antiamericanismul romanilor este nascut din invidie, fie ea si neconstientizata. Cu riscul de a ma repeta: cum sa fii mah antiamerican cand porti blugi, asculti rock si folosesti computerul si netul?!

Geografia a fost aleasa ca tema a testului deoarece argumentul cel mai des invocat cu privire la prostia americanilor este “Aia habar n-au unde-i Romania, ba mai si confunda Bucurestiul cu Budapesta”. Bucharest-Budapest, Grenada-Granada, huh? Lasa, sa fim noi rusinea Europei iar SUA tara cea mai tare din lume, sa producem noi manele iar americanii Metallica, nu conteaza – atata timp cat noi stim capitala Guineei-Bissau si americanii nu, sunt niste prosti!

Asadar, am incercat sa vedem daca opiniile gen “Invatamantul romanesc e muuult mai bun ca al americanilor”, “Romanii or fi ei saraci, dar sunt cei mai destepti din lume”, “Americanii sunt prosti”, „Romania e protejata, ca e Gradina Maicii Domnului” sunt doar niste tampenii care sa ne justifice ratarea sau exprima o realitate. (Dupa parerea mea, aceste conceptii paguboase trebuie aruncate la ghena cu comunism si balcanism. Americanii au prostii lor, au ignorantii lor, au insuportabilul spirit uniformizator de gen McDonald’s sau corporatist; dar sa zici ca SUA inseamna prosti – cu zgarie-norii, Cadillacurile si Harvardul lor, in timp ce tu ai o garsoniera in Militari, o Solenza in leasing pentru care te hranesti numai cu covrigi de 1 leu si daca vrei o banala adeverinta esti obligat sa te umilesti in faţa unui functionar nesimtit, ba ii mai dai si banii tai munciti ca sa faca ce ia oricum salariu sa faca – ei bine, de-abia asta mi se pare o prostie. Nu exista popoare inteligente si popoare proaste; exista numai niveluri diferite de educatie si cultura.)

GATA PAUZA. ACUM, REZULTATELE

Numarati cate raspunsuri corecte aveti. [Stati linistiti, noi, cei care facem testul, inclusiv eu, suntem hors concours, deci comentariile nu ni se aplica, pentru ca deja suntem destepti din moment ce stam pe net si citim bloguri de inalta tinuta intelectuala! Vorbeam de romani ca natie.]

8-9 raspunsuri corecte: M-am inselat: romanii sunt, intr-adevar, inteligenti si culti. Americanii ar trebui sa renunte la prostiile alea de NYSE, NASA si MIT, in schimb fiind obligati sa adopte stilul romanesc de a construi autostrazi, invidiabilul model financiar dambovitean si studiul extensiv al capitalelor lumii.

5-7 raspunsuri corecte: Am cam avut dreptate. Ori suntem destepti si culti, ori nu suntem, iar atatea raspunsuri gresite indica faptul ca ar trebui sa mai punem mana pe munca sau pe o carte, in loc sa urmarim fulminanta evolutie a carierei Adelinei Pestritu sau sa copiem parerile unor idioti mai mari ca noi.

0-4 raspunsuri corecte: Am avut dreptate: suntem doar niste mancatori de seminte care bălim din tramvaiul 8 la jeepurile americane, dar macar suntem fericiti ca-i umilim deoarece cunoastem capitala Gabonului!

Si daca vreun vajnic aparator al Romaniei ca buric al universului o sa obiecteze ca „Bucurestiul pe care-l incurca americanii cu Budapesta este important, nu ca tarile neinteresante din testul asta”, este invitat sa nu uite ca – sa dam doar doua exemple – tarile baltice au intrat inaintea noastra in UE, iar Thailanda e asociata imediat cu Bangkok, Siam, masajul si boxul cu acelasi nume si statul cu cea mai mare crestere economica din lume timp de 11 ani la rand.

~ de veutzu pe 3 Decembrie 2010.

9 Răspunsuri to “Smartass-o-Meter: rezultatele testului”

  1. […] Smartass-o-Meter: rezultatele testului Fri Dec 03, 2010 10:21 am Variantele insemnate cu rosu sunt corecte, toate celelalte sunt incorecte. 1. Ce este Mordovia? a. O tara fictiva b. Numele rusesc al Republicii Moldova c. Republica Moldova d. O republica autonoma a Rusiei (vezi aici) . 2. Care sunt, in ordine, capitalele tarilor Estonia, Letonia, Lituania? a. Vilnius, Riga, Tallinn b. Tallinn, Riga, Vilnius (vezi […] […]

  2. 7 raspunsuri corecte. N-ar strica sa mai pun mana pe carte.🙂 Oricum, imi place scopul Smartass-o-metrului, l-ai nimerit brici.

  3. Zerocrate, esti beton cu 7! Pe bune. Sincer, poate nici eu nu nimeream 7 – si, na, am inventat testul :))

  4. 5 stiam soto si la celelalte doua si-a facut simtita prezenta kktu mancat in copilarie.🙂

  5. Da’ care-s alea doua?… De curiozitate.

  6. Băi, îţi zic sincer că nu am ştiut nici una sigur, dar am nimerit 5, prin logici mai mult sau mai puţin corecte. Dar nu am nimic cu americanii. Nici nu-i ridic în slăvi şi nici nu-i înjur. Iar sistemul de învăţământ românesc chiar este un mit păgubos.

  7. […] tot i-am laudat pe americani intr-un post precedent, acum hai sa-i tavalim putin prin colb, pentru echidistanta. In care scop sa iasa la tabla elevul […]

  8. ovaj, am gasit un joc online despre geografia Africii – eu nu am reusit sa nimeresc decat 4 tari: Egipt, Africa de Sud, Madagascar si Nigeria….in rest…am fost varza; ti-am spus ca am dat bac-ul la geografie, nu?

  9. :))
    Ba cred ca l-ai dat la geografie, ca stii unde e Nigeria! Cine mai stie unde e Nigeria?!

Lasă un răspuns

 
