Alexandrina Hristov a inceput sa cante ca Judas Priest


De vreo trei ani, de cand a descoperit-o Maria, tot incercam sa prindem un concert al Alexandrinei Hristov, dar aceasta ne scapa mereu printre degete mai ceva decat eluda Morpheus politia pe aeroportul Heathrow. Mereu citeam ba ca tocmai a fost concert ieri, ba ca tocmai ce-a fost saptamana trecuta, si asta in conditiile in care nu stiu daca apare live de mai mult de 2-3 ori pe an.

Dar ieri i-am facut-o, pentru ca aflasem de concert din timp. Asa ca, obsedati sa ajungem din timp in Silver Church si sa prindem masa, jur ca la sosire eram acolo doar noi doi si chelnerii, iar niste baieti inca aranjau scaunele! Era 20.50 si a durat 90 de nesfarsite minute pana sa se indure sa cante cineva. Ne-am insurubat la o masa si, asteptand sa inceapa muzica, eu am baut doua Peroni gay (la 330 ml), apoi am cedat si am dat-o pe Carlsberg. Care, dupa doua Peroni, parea de-a dreptul Ursus!

Prin sala incep sa apara mutre cunoscute: intai Alin Galatescu (la Cotidianul, unde pana si personalitatile se purtau normal – de pilda Paul Lazarescu -, el venise din start cu niste ifose de parca era minimum reincarnarea lui Pamfil Seicaru), care a ars-o pe mess mai tot concertul, in pauzele de mess tinandu-si telefonul pe balustrada, de unde putea cadea oricand in publicul care l-ar fi calcat in picioare; si ma intreb ce vrea sa demonstreze cineva care face asta cu un telefon de cel putin 250 de euro. Mai tarziu a aparut si Soaita, cu o geaca de motor care costa cat salariul meu, dar cu niste blugi basiti. Nu a lipsit nici o colectie reprezentativa de hipsteri, inclusiv o palarioara ironica si trei fulare la tricou, genul de care Pitici Gratis mananca o duzina la micul dejun.

In fine, la 22.20 o vad pe Alexandrina vorbind cu cineva in separeul de alaturi, dar pana sa-i fac semn Mariei, artista deja canta pe scena! Cand a ajuns acolo, cand s-a asezat la orga, cand a zis buna seara habar n-am, desi Maria sustine ca a auzit-o. Eu inca bombaneam, pentru ca show-ul intarziase 50 de minute fara nicio explicatie sau scuza. De altfel, alaturi de Alexandrina, pe afis mai figurau si Silent Strike, care a fost atat de silent, incat nici macar n-a cantat, precum si o harpista, pe care n-am reusit s-o vad absolut deloc toata seara, desi sigur a fost, ca vedeam varful harpei zguduindu-se.

Alexandrina, initial foarte emotionata, pe masura ce curg piesele incepe sa prinda avant. Nu acelasi chef de munca il avea si sunetistul, caruia interpreta i-a zis de vreo trei ori, in gura mare, „Alex, vocea mai sus!”, pana cand ne-a venit noua sa urlam la el: „Mai sus, mah, nu mai jos!”.

Maria este in extaz, canta toate melodiile, stie toate versurile. Eu, desi imi place Alexandrina, am impresia ca aceasta canta doar vreo doua melodii, lungi la vreo juma de ora fiecare. Asta insa poate unde eram foarte obosit, sau poate unde Alexandrina incepuse sa cante ca Judas Priest – si nu ma refer ca ar fi interpretat Painkiller in posturile eroice ale lui Halford, ci la faptul ca a facut ca ei la Romexpo in 2008: au inceput brusc sa cante, au rupt, au plecat acasa. Nu tu bis, nu tu hello Budapest, nimic. Bestial, dar rece. Alexandrina nu e rece, probabil insa ca era foarte emotionata, si numai cu timpul si cu aplauzele tot mai insufletite a mai prins si ea aplomb. Tot niste d-ăsta am prins si eu la senzationala piesa „Pamant, aer, foc”, pe care recunosc ca n-o stiam. Si astept sa se faca si filmul care sa merite melodia asta, pentru ca e clar muzica de film. Dupa care artista se incalzeste si mai tare si, spre final, chiar se ridica si canta in picioare! O fana in extaz ii daruieste un A mare, din material textil,

pe care Alexandrina il flutura incantata, ba chiar citeste ce scrie pe biletelul atasat. Asa cum, de fiecare data cand fata de la harpa presta, vedeta serii se uita la ea, acordandu-i atentia cuvenita, cu o dovada de respect care sunt convins ca a incalzit pe toata lumea. In fine, concertul se termina, iar trupa iese. Si cand credeam ca Alexandrina ajunsese adineauri la maximul dezlantuirii, in timp ce sala aplauda in delir si cerea un bis o vad in culise cum incerca sa-l convinga pe tobar sa mai cante o melodie. Asa ca trupa si fata ies pe scena si-mi vine sa spun tot ca Morpheus: „She’s starting to believe!”.

Dar entuziasmul artistei nu ajunsese la apogeu, pentru ca dupa primul bis trupa iese definitiv, dar Alexandrina ramane, si foarte impresionata de aplauze se asaza si mai canta o piesa, iar la final, cand lumea aplauda, sopteste sagalnica: „Stati linistiti, nu plec nicaieri!” si mai baga inca o melodie! Si nu orice melodie, ci Maria. Normal!

In fine, Alexandrina iese, in aplauzele asurzitoare, lasandu-si rujul pe pian. Plecam si noi, mai vazandu-i pe Mircea Toma, radios la fatza, si afara pe Viorica Voda, care avea aerul inexplicabil ca de-abia voia sa intre. Dupa atata Peroni si Carlsberg as bea insa o bere, asa ca va las cu Alexandrina Hristov in lumea (care exista, chiar exista) in care nu sunt manele, Akcent sau Morandi.

Acest articol a fost publicat în Muzică și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Alexandrina Hristov a inceput sa cante ca Judas Priest

  1. nicu zice:

    ai votul meu.tipa suna super bine.da si tu un mesaj cind mai are o cintare.

  2. veutzu zice:

    Da, cu prima ocazie cand aflu ca mai canta, iti las imediat un comment pe blogul tau.
    Apropo, ai cam rarit-o cu postarile, huh?

  3. nicu zice:

    nu am rarit-o.am lasat-o mai moale cu politica.mi-am luat o gramada de sex oral de la cei ce mai citesc ce pune lumea despre tara noastra.iata cite ceva din ce am inceput mai nou :http://blog.bitcomet.com/post/188529/http://blog.bitcomet.com/post/191234/… si mai urmeaza si altele.dar acum ma cam dau la fund.imi ajunge ca am stat aproape 4 luni pe bara.

  4. veutzu zice:

    Nicu, linkul nu merge… nush ce are. Ma rog, eu intru direct, dar cine vrea sa intre la tine de aici e posibil sa nu reuseasca.

  5. nicu zice:

    de pe pagina mea merge.deci am dat accept la raspunsul tau si din ce am scris in comment imi da ca merge link-urile.

Lasă un răspuns

