EU CAND VREAU SA SCRIU DESPRE EU CAND VREAU SA FLUIER, FLUIER, SCRIU DESPRE EU CAND VREAU SA FLUIER, FLUIER


Visez de mult sa vad filme romanesti care sunt numai intamplator romanesti, dar ar fi putut fi facute la fel de bine in SUA, Olanda sau Kiribatu. Fara securisti, fara mizerie, fara „mah” la fiecare trei cuvinte. Boogie a fost unul dintre aceste filme rare, iar Eu cand vreau sa fluier, fluier, altul. Iata un scurt comentariu ca pe DVD, cand vorbeste regizorul, la anumite scene, in cadrul unui special feature:

EU In general filmul a fost foarte bine motivat psihologic si ca actiune, doar faza cu scaunul in capul politistului a cam fost cliseu de film politist american ieftin. Scenaristul putea gasi o solutie mai realista (un scaunel prapadit nu poate baga in coma un gardian de inchisoare; iar statul n-ar fi pus detinutii pe scaune grele, ce pot fi folosite ca arme), dar hai, il iertam, ca-n rest a facut treaba buna.

CAND M-a enervat reclama in care Florin Serban, plimband caini la New York, facea gestul ala de incadrare cu degetele pe care in ziua de azi nu-l mai fac decat directorii de creatie din agentiile de publicitate, ca sa para regizori. Dar… dar… dupa primele cinci minute de ECVSF,F mi-am dat seama ca omul stie sa filmeze, ca e mai tare decat generatia lui. Se vede scoala de film serioasa, dintr-o data filmul nu mai era romanesc, era „ca dincolo”! Florin Serban, imi cer scuze: tu cand vrei sa faci film, faci film.

VREAU Nu vad cum ar putea da filmul la televizor, si asta din cauza nenumaratelor penisuri rostite cu naturalete. Mai curand s-ar fi putut numi si Eu cand vreau sa zic pula, zic pula, desi meritul cineastilor este ca nici macar o singura data injuraturile din film nu sunt gratuite, dupa cum nici nu lipsesc bowdleristic. De obicei in filmele romanesti personajele injura fals, „Mama voastra de banditi”; aici insa, ca in viata,ai parte de tot tacamul, cu familia ta cu tot.

SA Desi Florin Serban a invatat film in Statele Unite, ciudat, Eu cand vreau sa fluier, fluier este european. Oricine e familiarizat cat de cat cu filmele europene recunoaste stilul franco-germano-olandez de filme fara bani multi, fara efecte multe, dar bine scrise si excelent jucate.

FLUIER Regizorul a reusit sa ma faca sa astept tot filmul cu sufletul la gura momentul in care se rosteste replica Eu cand vreau sa fluier, fluier.

, Mihai Constantin n-a fost deloc convingator (nu parea director de inchisoare, harsit in mizerie umana, ci Ionica din Liceenii batran). Deci ntz. Clara Voda a jucat excelent, a fost autentica si profunda – dar era din alt film. Probabil, prea tanara sa fie mama si prea urbana sa fie, in fond, o taranca imbecila. Deci tot ntz. Dar cum pariez ca americanii vor face un remake hollywoodian cat de curand, poate vor reusi un casting mai bun: de pilda, directorul – John Heard, iar mama – Toni Collette.

FLUIER Scena dintre George Pisterean, Clara Voda si fratior la vizita in inchisoare e poate cea mai tare din cinematografia romaneasca din ultimii ani. De obicei, in filmele romanesti se zbiara prosteste (sa para actori), se injura (ca acum e voie), se da drumul la isterie (sa fie cu arta). Aici, au tipat numai cand era firesc sa tipe, au injurat cum ar fi facut oricine in situatia respectiva, au facut circ pentru ca erau scosi din minti. Florin Serban, iti acord premiul Scena Anului.

~ de veutzu pe 12 Aprilie 2011.

4 Răspunsuri to “EU CAND VREAU SA SCRIU DESPRE EU CAND VREAU SA FLUIER, FLUIER, SCRIU DESPRE EU CAND VREAU SA FLUIER, FLUIER”

  1. super comentariu pentru un super film.

  2. auzitzi? pe mine ma intereseaza gagica aia pe care sor’mea zicea c’a avut’o colega de clasa, si care joaca rolu’ principal feminin, si al carei nume nu mi’l reamintesc mo(nu)mental!
    de fapt, ca sa fiu sincer, sor’mea, e, de fapt, fi’mea, si eu ziceam asa ca sa ma dau ceva mai putzin babete decit sint, ca n’am vazut filmu!
    nu ma mai uit la filme cu puscariasi, doar la alea cu puscasi.

    da’ fata aia sigur a fost colega cu fi’mea…
    mi’am amintit numele ei: condescu parca o chema, si e fata fostului director de la muzeu’ literaturii (a murit saracu!).
    asta vreau sa intreb: joaca bine fata?
    (m’atzi indus in eroare cu clara voda!)

  3. Am renuntat sa mai inteleg sofisticatele relatii de rudenie din familia dvs :)), dar da, fata a jucat foarte bine, foarte natural, fara afectari romanesti. Ca si tot filmul, si fata a venit de nicaieri si s-a comportat ireprosabil. V-o recomand!

  4. merci de raspuns!
    iar in privintza relatziilor din cadru’ famegliei mele, ce sa zic, si eu sint din ce in ce mai confuz

Lasă un răspuns

 
