Poveste de Paşte


Cu vreo saptamana si jumatate inainte de Paste, ma duc sa platesc cablul. Intru, erau doua ghisee, unul gol, la celalalt un singur client. Aprob multumit din cap, desi zambetul imi mai dispare cand vad ca era un mos care conversa cu casierita, fara graba, cu tot cu consideratii personale cretine. Desi terminase treaba acolo, introducea minutios niste acte intr-o mapa ca si cum ar fi fost cel putin documente de la Wikileaks. Imi zic, n-are rost sa ma enervez, in plus mai suntem si inainte de Paste. Asa ca ma incurajez sa zambesc tihnit, nu putea sa mai dureze mult.

Apoi se intampla doua lucruri simultan. O casiera vine la ghiseul celalalt; un ins la vreo 45 de ani intra in incapere, trece pe langa mine ca si cum n-as fi existat (eram singura persoana in picioare din casierie!) si se asaza la ghiseul respectiv. Initial mi-am zis sa nu ma reped sa-i iau locul; mai bine imi pastrez demnitatea. Este de prost gust sa te repezi, chiar si cand ai dreptate. Numai ca am simtit cum o caldura mare mi se formeaza in stomac si apoi urca, primejdios, spre cap. Cu spatele la mine, bestia vorbea cu casiera:

– Nu stiu ce se intampla, de cateva luni imi vin facturi mari la telefon, mult prea mari… Ceva e in neregula…

Nu mai rezist; imi bag pl-n ea de demnitate si, apropiindu-ma de el, il intrerup cu grosolanie:

– Pai d-aia va vine factura marita, ca va bagati in fatza la cozi!

Nesimtitul se intoarce spre mine si imi zambeste exagerat de prietenos, ca si cum ne cunosteam, facandu-mi chiar cu mana, „Salut!”. „Ce plm ranjeste mah ala la mine, nici macar nu-l cunosc”, gandesc, furia crescandu-mi pentru ca era si lash, se prefacea afabil ca sa-l iert ca s-a bagat in fatza cu nesimtire! Asa ca nu mai rezist si-l injur crunt, desi ceva mai incet (am mai facut o data circ acolo si nu voiam sa fiu luat de scandalagiu). El se face ca nu aude (desi auzise precis: casierita cealalta se facuse livida la fatza.) Apoi dau sa trec la atacul final, haaa, imi venise una buna, voiam sa-i zic: „E Pastele, o sa te bata Dumnezeu!”, si cred ca am si zis asta, nu mai tin minte, intrucat conversatiile s-au reluat in incapere si nu m-am mai auzit nici eu, daramite altii.

In fine, platesc cablul, ma linistesc si ies din casierie, intreprinzand un scurt rezumat: e drept ca am injurat (cine stie, poate nici nu s-a auzit), dar per total nu am facut scandal; m-am abtinut destul de bine. Si-n fond, ce-mi fac atatea probleme, in definitiv el s-a bagat in fatza batandu-si joc de mine, nu? Lasa, bine ca l-am sfichiuit cu vorba, mai da-i ‘reacu de nesimtiti!

Intre timp luasem ceva rapid din alt magazin, iar la iesire il vad pe individ cum plecase din casierie si mergea spre metrou. M-am oprit in loc, uitandu-ma dupa el. M-am gandit ca traiesc finalul filmului „The Usual Suspects” dar pe dos.

Omul mergea groaznic de greu; era handicapat fizic.

~ de veutzu pe 26 Aprilie 2011.

5 răspunsuri to “Poveste de Paşte”

  1. ciudat dar sa nu uitam in ce tara traim.in tara asta daca nu esti nesimtit si nu calci pe cei din jur in picioare nu ajungi prea departe.

  2. Se observa domnule Veo ca va aflati intr-un colaps cultural.
    Sa ma expliq: se prea vede ca nu urmariti emisiunile de mare audenta nationala a teveului autohton si pe cale de consecinta nu v-ati format o cultura adecvata. Astfel, ati clacat atunci cand cu niste replici celebre din emisiunile cu personaje reale, ati fi reusit sa voriti aceasi limba cu ilustrul posesor de zambet inteligent.
    Dar dumneavoastra, nu si nu! Viata simpla, Cartarescu, Tarkovski, chestii d-astea fara sens…

    Si in fond, intreb: de ce nu se numeste „incasierie”? Pentru ca se incaseaza nu se caseaza la respectivele ghisee!!

  3. Promit, promit s-o ard mai mult pe „Acces direct” si aia cu Bahmu-Bahmu!
    Geniala faza cu incasieria :))

  4. Asa…si?

  5. Stai ca vine si continuarea.

Lasă un răspuns

 
