Eu nu compun muzica. Subconstientul meu, se pare ca da! (Explicatia pentru clipul cu Taliga & Eton)


Ziceam nu de mult ca acord premiu in RON pentru gasirea clipului/melodiei cu Robert Eton si Taliga. Dupa cateva zile postam pe blog un cod QR in care dezvaluiam cifrat – ca sa zic asa – care era motivul pentru care piesa celor doi mi se parea atat de importanta. Incercarile cititorilor de a gasi clipul si a descifra codul au mers de la „Daca vrei, iti fac o monitorizare web [pe agentie de presa – n.a.] pe robert eaton” (maestrul Kristea) la „Cauta pe google” (bunul prieten Sorinakis) si „N-am bah telefon cu cititor de coduri!” (nu mai stiu cine).

Cum nimeni insa nu a descoperit nici clipul, nici ce spunea codul QR, voi dezvalui acum secretul cu privire la ambele: ar fi uluitor sa gasim melodia, clipul sau macar pe unul dintre cei doi interpreti pentru ca am visat totul.

Trezindu-ma, am fost foarte dezamagit ca visasem, dar eram inca sub efectul melodiei. Primul gand a fost: oare este un semn, un indiciu? Exista oameni care cred ca astfel de vise sigur sunt semne; dar eu stiu ca in viata reala ele nu au absolut niciun fel de continuare. Vrem noi sa le conferim statutul de indicii, pentru ca nu putem concepe ca sunt doar niste vise sau ganduri fara sens. Totusi, cum mi-ar placea sa constat ca lucrurile chiar au legatura, am impartasit visul in speranta, subinfima, ca melodia, Eton, taliga, clipul, orice, exista si cineva va sti ceva despre ele.

Dar altceva e si mai interesant: eu chiar am ascultat melodia. Adica: exista, ca am ascultat-o… dar nu exista! Daca-i visam doar pe cei doi interpreti, nu era nimic: oricand poti visa doua nume sau doua fetze care nu exista. Dar melodia am ascultat-o, deci exista. Pentru ca o melodie pe care o auzi in vis exista – din moment ce o auzi. In cazul asta insa, cine o canta de fapt? Eu? Dar eu nu cant. Am compus-o eu in vis? Dar eu nu compun muzica nici treaz. Si atunci, daca nu eu am compus-o si nici cantat-o, cine a facut asta? Edgar Cayce? Spiritul lui Hendrix? Sau mintea mea a analizat mai multe cantece care-mi plac si a extrapolat o melodie noua? E posibil asa ceva?

Bine, am si o explicatie care dezumfla foarte simplu si trist presupunerile astea fara indoiala intrigante. E foarte posibil ca melodia sa fie una cunoscuta, insa in vis sa n-o fi recunoscut si sa mi se para originala. In vis radem uneori cu hohote, ne tavalim pe jos de cat de tare ni se pare ceva, iar la trezire ne dam seama ca nu era deloc amuzant. Si atunci, de ce am ras in vis? Cel mai probabil, logica din vis este diferita de cea a treziei. De aceea, mintea imi joaca o festa si imi spune ca am auzit in vis o melodie care nu exista. Iar eu pun premiu pe capul ei stiind ca nu o va descoperi nimeni, dar in acelasi timp sperand ca, prin minune, ea exista.

O ultima observatie: unii dintre cei care au citit s-au apucat sa caute pe net (si le multumesc). Insa… nimeni nu m-a intrebat unde am vazut clipul. M-ar fi prins cu visul in sac!

~ de veutzu pe 14 Iunie 2011.

2 Răspunsuri to “Eu nu compun muzica. Subconstientul meu, se pare ca da! (Explicatia pentru clipul cu Taliga & Eton)”

  1. Veone, eu sunt sigura ca Taliga ti-a trimis melodia subliminal…probabil e o bastinasa din Papua care viseaza si ea aceeasi melodie :)) Am auzit de persoane cu totul straine una de alta ce viseaza acelasi lucru.
    PS: Scuze de intarziere, dar sa te bucuri inca mult timp inainte de intelepciunea si de prezenta bunicii tale…Relatia pe care o avem cu bunicii ne marcheaza pe viata si de cele mai multe ori amintirile lor ne raman mereu vii.

  2. Babi, don’t get Coelho on me! :))
    Da, iata o ipoteza noua si deloc de lepadat. O sa fac sapaturi…
    Multumesc mult pentru urari…
    Sa va traiasca fetele!

Lasă un răspuns

 
