Cum se schimba monedele in bancnote in 4 mui


Mai intai am cautat pe net, apoi m-am interesat telefonic la BNR:

– Pot schimba monede in bancnote?

– Doaaa! Cum sa nu?

Dus BNR, luat prima muie:

– Da, putem… sigur ca da… nu e nicio problema… dar numai monede uzate!! Nu vreti dvs. sa varsati cutia aceea cu monede aici pe masa ca sa vedem care-s uzate? Le oprim, iar pe celelalte vi le dam inapoi.

– Dar mai bine nu vreti dvs. sa va aplecati sub ghiseu?! Stiti dvs. de ce!

Duduia m-a indrumat totusi catre o banca comerciala, „comerciala” pronuntat cum ar pronunta Mircea Badea „Basescu”. Sau „facultate”. Sau „Nici nu sunt slugoiul cocalar al lui Voiculescu”. In fine.

M-am dus la BRD, care e perete-n perete cu BNR.

– Imi pot alimenta contul?

– Doaa! Cum sa nu? Ce suma?

– Vreun kil jumate!

O parte din comoara familiei Veone

Cand a vazut ca am numai monede, muia nr. 2: ei nu pot, dar sa ma duc la BRD Romarta, ca acolo e filiala si au aparat de numarat monede.

Ajuns acolo, am stat la coada doua minute, OK.

– Imi pot alimenta contul?

– Doaa! Cum sa nu?

– Doar ca am monede.

Aici survine muia # 3:

– Aaaa, atunci va duceti la casierie, ca aici nu am aparat de numarat monede.

Ma duc la casierie, stau la coada vreo 10 minute.

– Imi pot alimenta contul?

– Doaa! Cum sa nu?

Cand vede insa cutia milei, se schimba la fatza. Vad ca voia sa inventeze rapid o scuza, adica sa-mi iau inca un muiutz, asa ca ma grabesc sa bag cutia in caseta de transfer. Ea sare:

– Sa stiti, apreciez ca ati incercat sa va feriti de muiutz, dar nu v-a iesit figura! Muia nr. 4: monedele trebuie puse pe cupiuri!

Intr-o tara civilizata ar fi fost treaba ei, dar nu mai aveam timp de prostii, am revarsat suvoiul argintiu-rosiatic pe o masuta si m-am apucat sa pun cele aproximativ 600 de monede „pe cupiuri”, in pungute. Dupa ce m-am facut de cacat in fatza intregii banci (o doamna retragea 12.000 euro), i-am dat pungutele. Imi zice:

– Luati loc si asteptati, va rog.

Jur ca am asteptat aproape o jumatate de ora! Bilant final: o cautare pe net, un telefon, o ora pierduta, trei sedii de banca, patru mui. Si n-as fi scris toate astea, daca nu m-ar fi rugat frumos Kristea!

~ de veutzu pe 11 Ianuarie 2012.

22 Răspunsuri to “Cum se schimba monedele in bancnote in 4 mui”

  1. Kristea te-a rugat frumos la amenintarile lui Boris

  2. :)))))))))))))))
    Domnu Boris, ma sparg de ras :))))

  3. Iar Boris a fost amenintat de catre Muerte

  4. pai si pana la urma cat fu tariful pentru „retragerea” comandata de boris, in monede fara serie?
    p.s.am citit „cum se schimba monedele in bancnote DE 4 mui”. PPS ar trebui sa vorbesti cu banca din botswana sa faca subdiviziune la Pula.

  5. Kristeo, ai adus banucu’?!

  6. Corect, Liana: urmeaza part II: Cum se schimba pula in bancnote in 4 mui

  7. deci, cat au costat 4 mui? cam un kil juma de monede

  8. Exact. Cam 400 grame/muiutz.

  9. Ok…ok…ne apucam de strans bancnote :)))))) punem capat chinului :)))))

  10. Da, da, si la un miliard le schimbam la loc in monede! :))

  11. ce vrei, frate ? orice muie se plăteşte…faza e că, pânţla urmă ajunge să-ţi placă ! oricum, bun venit în rândul „Boborului” român !

  12. Mersi… cred :))

  13. M.am spart de ras la faza cu muiutz :))))))))))))))))))

  14. am patit si eu cam la fel. am facut reclamatie la Protectia Consumatorului. Legea obliga bancile sa schimbe, chiar daca functionarilor nu le convine

  15. Ne parea rau la toti daca nu scriai faza! Ma pregatesc maine sa imi incerc si eu norocul, macar am sa am de ce rade cand voi auzi „Doaaa, cum sa nu!”

  16. Mult succes, nervi de otel si sa ne spui cum a fost…

  17. ca sa le schimbi trebuie sa le faci fisicuri

  18. Foarte tare intamplarea :)) …”da cum sa nu ? ” :))) …Mama lor la toti !!!

  19. Foarte tare, frate, eu am cautat pe net „schimbare monede in bancnote” si am gasit blogul tau in loc de ceva oficial, m-am cacat pe mine de ras si acum ma duc sa pun banutii in borcane separate :)))

  20. Da, da, si mult, mult zen! Si cand ti-o zice functionara vreo tampenie, nu te enerva, ci amuza-te😉

  21. cred ca o sa incerc si eu sa schimb ceva banuti. fiul meu a strans 156 ron🙂.
    sa vezi distractie

  22. Ce taaaaaareeeee!!!!! M-am spart de ras!!! Ce e de-a dreptul interesant e ca tu stai acasa sa le pui in fisicuri (monedele) – ca doar asa trebuie, nu? si cand te duci la banca cu ele oricum ti le desface sa le numere…..apoi le pune iar in fisicuri =)))))))))) fucking incredible!!!!!!
    cred totusi ca cele mai bune variante raman tot cele de bun simt: plata amenzilor, impozitelor, vignetelor, etc, etc, etc….

Lasă un răspuns

 
