De ce România n-o să fie civilizată nici în următorii 154 de ani


În aparenţă, după formatul din străinătate, românii posedă astăzi aproape întreaga civilizaţie occidentală. Avem politică şi ştiinţă, avem jurnale şi academii, avem şcoli şi literatură, avem muzee, conservatorii, avem teatru, avem chiar o Constituţie. Dar în realitate toate acestea sunt producţii moarte, pretenţii fără fundament, stafii fără trup, iluzii fără adevăr… Ca să mai trăim în modul acesta este cu neputinţă. Şi n-am zis eu asta, a zis-o Titu Maiorescu în urmă cu 145 de ani; eu doar am scos ghilimelele şi am adaptat la stilul de azi, ca să nu stric surpriza. (Nu că aş citi eu Maiorescu, mi-a căzut în mână relativ întâmplător.)

Nu vreau să fie un post cu truisme jenante gen Chirilă, Cabral sau Exarhu, ci, pur şi simplu, citind ce scria Maiorescu acum un secol şi jumătate m-au trecut fiorii. Şi am constatat uimit că într-o privinţă se înşela până şi el: „Ca să mai trăim în modul acesta este cu neputinţă”. Ba e cu superputinţă…

~ de veutzu pe 26 Februarie 2013.

3 Răspunsuri to “De ce România n-o să fie civilizată nici în următorii 154 de ani”

  1. Cine spunea că în România este necesar din când în când, o noapte a Sfântului Bartolomeu?!…

  2. Da’ o saptamana Sfântului Bartolomeu ce, strica?

  3. Nu, nu, nu şi hughenotul şef să fie nea peştele ăsta de-şi sărbători zilele astea aniversarea!! Sigur, cu toată şleatca „bisericească”…

Lasă un răspuns

 
