Cometa Pan-Starrs e sub ochii nostri pana pe 25 martie si pe romani ii freaca grija de prostii


In „Intalnire de gradul 3”, cand Richard Dreyfuss, care vazuse un OZN si era, in consecinta, obsedat de intamplare, o intreaba pe nevasta (exasperata de preocuparea lui excesiva pentru subiect) cum isi explica ea ce a vazut el, aceasta ii raspunde incredibil: „Eh, e una din chestiile alea!”!!

Un prieten foarte bun, genul complet dezinteresat de OZN-uri, de felul lui ultrasceptic, a iesit intr-o seara langa cabana si a vazut o lumina ciudata zburand aiurea pe cer. Chemand-o insa, in stare de soc, pe sotie (de altfel, o fata extraordinara) sa vada si ea posibilul OZN, aceasta i-a raspuns: „Neah, ca au venit sarmalele!”!!

In 1996, cand a trecut cometa Hyakutake, lucram la Cotidianul. „Haideti pana jos, sa vedem cometa!”, le-am zis, convins de spiritul insetat de cunostinte al jurnalistilor. Pana la urma, am iesit singur!! (De vazut n-am vazut nimic, era innorat…)

Imi pierdusem complet increderea in curiozitatea umana indreptata catre miracolele naturii, cand deodata…

Acum vreo doua ore i-am spus Mariei: „Hai in parc, sa vedem cometa C/2011 L4 Pan-Starrs, care va fi vizibila intre 10 si 25 martie cu ochiul liber, spre vest, in jur de 18:45 – 19, dar cel mai bine azi, pe la 18:45”. Raspunsul ei: „Am laptele pe foc… dar inchid si hai sa coboram!”

In parc, lumea radea prosteste, unii se bulaneau, altii isi faceau poze pe intuneric. Cum mah sa fii intr-un loc privilegiat pentru contemplarea maretiei universului, pentru o stare de umilinta binevenita in fatza spectacolului de dimensiuni cosmice pe langa care tu, cuscra-tu si gratarele pe care le faceti sunteti epiderma penisului, si tu s-o arzi in parc aiurea?!

Normal insa ca era innorat fix inspre vest si n-am vazut nici urma de cometa. Ne-am plimbat putin, am injurat reptilienii si masonii care sigur conspirasera sa nu vada romanii comete si ploi de meteoriti (jur ca n-am vazut niciodata, nici macar singur in parc in crucea noptii ca un om nebun) si asta a fost cometa C/2011 L4 Pan-Starrs.

Dar maine, poimaine si pana pe 25 martie, desi promit sa nu scriu in fiecare zi pe tema asta, voi iesi in fiecare seara sa vad cometa.

~ de veutzu pe 10 Martie 2013.

4 Răspunsuri to “Cometa Pan-Starrs e sub ochii nostri pana pe 25 martie si pe romani ii freaca grija de prostii”

  1. sincer vorbind,e o chestie tare nu multi fiind cei ce au aceasta unica ocazie.

  2. In urma cu ceva ani, pe cand se statea inca la granita cu Ungaria ore in sir, am avut poate unica ocazie, sa contemplam planeta Marte, care se afla atat de aproape incat aveai impresia ca se va prabusi peste Pamant. Era de un rosu ce nu poate fi descris si parca framanta in propria-i marime…

  3. Senzational! Banuiesc ca nu s-au putut face poze…

  4. *fremăta în propria-i…… Scuze!
    Mda, la vremea aceea nu aveam nici eu şi nici ceilalţi aparatura necesară.

Lasă un răspuns

 
