Mai tineti minte show-ul de senzatie al lui Pittis?


LATER EDIT (DUPA 11 ANI): Enigma a fost dezlegata dupa 30 si ceva de ani! Am reusit sa identific 99% din playlist, gratie lui hippiepittis! Multumim din inima! (Am subliniat cu bold melodiile nou-identificate.)

Pe 5 august s-au implinit doi ani de cand Florian Pittis s-a intalnit cu Lennon, Janis, Morrison, Bonham, Freddie si multi altii intr-o lume mai buna – sau macar cu muzica net superioara. In amintirea lui Pittis, sa ne imaginam – sau, mai rau, sa ne amintim – o lume fara CD-uri, DVD-uri, playere, MP3-uri, stickuri de memorie, muzica de pe net, melodii pe mobil si pe iPod, Youtube, canale de muzica la televizor, radio la telefonul mobil, radio pe net… O lume in care muzica se asculta inca la pickup, in care cele trei posturi romanesti de radio aveau numai muzica usoara si populara, o lume in care muzica venea mereu de la un prieten al unui prieten care avea rude „afara”…

Exact asa era Romania din a doua jumatate a anilor ’80.  Iar in lumea aceea primitiva, cenusie si asuprita muzical, spectacolul Cantec despre mine insumi, de si cu Florian Pittis, era un fel de multimedia a vremurilor de trista amintire.

FLORIAN PITTIS31766766

Singur pe scenă la teatrul Bulandra, in Icoanei, Pittis recita din Walt Whitman, canta, dansa, facea chiar un soi de mosh mai hippy, totul pe un background muzical de senzatie (de la Hendrix si Who la Phoenix si Vangelis) si pe un fondul unei proiectii de diapozitive (unele dintre ele din Vama, de pe vremea cand inca nu era trendy, ci veritabil boema), totul scaldat intr-un joc de lumini savant gandit. Cat despre spectatori, acestia erau indemnati sa stea nu numai pe scaune, dar si pe jos, la marginea scenei, ceea ce la vremea respectiva gaseam a fi un gest de mare angajament si nonconformism.

Pentru cine nu a apucat acest show extraordinar, probabil că inregistrarea (de o calitate tehnica jalnica) din linkul de mai jos nu inseamna nimic – sau poate ca vor deveni curiosi sa afle mai mult si sa gaseasca o inregistrare mai buna, pe care s-o impartaseasca si cu noi. Pentru cei care au vazut insa spectacolul – PMT, cum il mai numeam noi atunci, destul de imprecis – sunt convins ca inregistrarea va reprezenta doua ore de nostalgie.

CANTEC DESPRE MINE INSUMI

.

PS – Caut de 20 de ani playlistul show-ului si nu-l gasesc. De aceea, iata, l-am incropit eu, dupa inregistrarea de mai sus, desi nu am putut identifica absolut toate melodiile sau interpretii. Problemă pe care va invit s-o elucidati.

– Rock and Roll Music – The Beatles

– Aquarius – The 5th Dimension

– Let’s Spend the Night Together – Rolling Stones

– I’m a Man – Chicago

– Give Peace a Chance – John Lennon

– Descult  in iarba – Semnal M

–  ?

– I Can’t Take It Anymore – Vangelis

– Un om pe nişte scari – Mircea Vintila

– Look What They’ve Done To My Song – Melanie Safka

– When You’re In – Pink Floyd

– Who Are You – The Who

– Obscured by Clouds – Pink Floyd

– Impreuna – Mircea Florian [multumesc, greeneye]

– Moon Ra / Chords / Song of Search – Jon Anderson

– Here Comes the Sun – The Beatles

– Horizon – Jon & Vangelis

– Born to Be Wild – Steppenwolf

– Muzică şi muzichie – Phoenix

– Come Together – The Beatles

– The Nodder – Soft Machine

– Trenul fara nash – Iris

– Tommy Can You Hear Me? – The Who

– Let the Sunshine – The 5th Dimension

– Mother – John Lennon

– Imagine – John Lennon

Acest articol a fost publicat în Muzică și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Mai tineti minte show-ul de senzatie al lui Pittis?

  1. hippiepittis zice:

    Cantec despre Mine Insumi a fost cel mai liber si avangardist spectacol de la sfarsitul anilor ’80. Inregistrarea de pe r3net este atat de mizerabil bitrata incat doar cei ce au vazut show-ul live pot intelege ceva. Inregistrare mai buna nu au decat cei de la radio3, dar nu vor sa o dea. Caseta video originala, a lui Florian, era anul trecut (inca?) tot la ei. In situatia in care gasiti si o alta inregistrare, indiferent pe ce suport, va rog sa imi scrieti !
    PMT a fost un alt spectacol, inainte de CDMI.
    Ambele au fost spectacole ale Teatrului Bulandra, deci acolo ar trebui sa existe un text, o regie si o scenografie (semnate tot de Florian Pittis), care cuprind inclusiv ordinea diapozitivelor.
    Al dvs. putin luat, hippiepittis

  2. greeneye zice:

    Impreuna- Mircea Florian

  3. veutzu zice:

    Oho, multumesc din inima, greeneye 🙂
    Incetul cu incetul se completeaza.

  4. tibi zice:

    am fost acolo ..in 88 – 89 .. de vreo 10 -20 de ori ! MAGIC !
    tin minte ca am prins ultimul spectacol al stagiunii … au venit spectatorii..initiati …cei care stateau numai jos in jurul scenei ..la 1-2m de Pittis …. cu flori … vin … cadouri hippie … de vis !!!

    dupa 2 spectacole am trecut si eu langa scena …eram de-al casei … nu ca scortosii care stateau pe scaune in sala

  5. PMT-ul a fost unic!
    Mi-e tare dor de Pittis!

  6. veutzu zice:

    Da, oricine ar recita, nu mai poate fi la fel…

  7. mengeleblog zice:

    a fost cel mai frumos spectacol pe care l-am vazut vreodata.sincer vorbind nu cred ca copii din zilele noastre v-or vedea vreodata asaceva.

  8. Am vazut spectacolul de multe ori,si chiar am avut privilegiul de a organiza impreuna cu prieteni de atunci o mica surpriza de ziua lui Motu (40 sau 42 de ani )un covor de trandafiri rosii (flower power)pe scena de la teatrul Bulandra inainte de inceperea spectacolului ;cand a intrat pe scena a ramas blocat, dar,actor fiind a continuat fara probleme

  9. veutzu zice:

    O amintire superba, Claudiu! Ati facut oare poze?…

  10. cristina zice:

    Mai era spre sfarsit „bye,bye,love, bye, bye hapiness”

  11. veutzu zice:

    Da, da, asa e! Buna precizare…

  12. androstoica zice:

    hippiepittis zise foarte bine cu PMT-ul si ‘Cintecele despre el si noi’ … ca doar am lucrat, invatat si mi-am acordat sistemul sonic/fonic personal. si eu un pic pe acolo:

    In memoriam … mie tare dor de tine motule …

  13. androstoica zice:

    Si in plus TVR Cultural a vorbi despre ‘Poezia Muzicii Tinere’ chiar prin gura lui Motu in deajuns, Noroc cu un alt Om, Ionescu Lucian care ne aminteste ca – „A fost odata un … OM !”

  14. Cel mai important moment din viata mea … Am fost in sala … la sfarsitul piesei in timpul aplauzelor am coborat pe scena sa ii cer un autograf … nu l-am primit … Ani dupa l-am vazut si l-am intrebat daca tine mine momentul … nu il uitase …

  15. Ilya Sterie zice:

    Ha, mi-aduc aminte de ziua aia cu trandafirii!! Bai, ce vremuri…

  16. fred zice:

    parcă mai era și un Spencer Davis Group – I’m a Man

  17. veutzu zice:

    Multumesc! Suna foarte a Pittis, e adevarat :))) Nu o tin minte, insa e posibil sa ai dreptate. Sa spuna si ceilalti fani daca o tin minte…

  18. veutzu zice:

    ascultand zilele astea Obscured by Clouds – Pink Floyd, mi-am dat seama ca… nu cumva si asta era?! ce zcieti?

  19. veutzu zice:

    senzational – a aparut intreg spectacolul pe youtube! https://www.youtube.com/watch?v=HPwdddiH6mo

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.