Dusmanul meu de moarte


Contrar opiniei maselor largi de cititori, nu e vorba de Iliescu, nici de Bin Laden, Mircea Badea, (alti) cocalari sau manelodom. Adevarul e mult mai banal: dusmanul meu de moarte sunt eu insumi. Totusi, nu in sensul in care v-ati putea gandi; nu e vorba de viciile firesti, pentru ca de fumat nu mai fumez, de baut m-am insurat, sporturi extreme nu fac, ci sporturile extreme fac Veone. E vorba insa de altceva: am facut armata pe vremea lui Ceausescu. Banal, nu?

Nu.

Desi nu pare la prima vedere, faptul ca am facut armata atunci e pervers, paradoxal si isi inghite singur coada in cel putin trei feluri. Sa analizam putin.

Am facut armata undeva in ultimii ani de existenta a Pactului de la Varsovia. Cu alte cuvinte, eram dusmanul NATO. Dupa care anii au trecut fulgerator, si iata-ma in NATO. Nu ca incepe sa fie ciudat? Si chiar daca Pactul nu mai exista din 1991, nu este totusi Veone de azi dusmanul lui Veone de ieri? In anii ’80 dusmanii mei, pe care i-am asteptat cu kalasnikovul in mana un an si patru luni, erau cei din NATO. In 2010, sunt unul dintre cei din NATO, deci dusmanul celui care eram in adolescentza.

In anii ’80, in armata fiind, oficial inamicul meu era NATO, dar neoficial adevaratul dusman era, evident, Ceausescu, deci Pactul de la Varsovia. Am fost luat, impotriva vointei mele, intr-o armata pe care o detestam ca sa apar un sistem politic pe care il uram, impotriva unui sistem politic pe care il doream. Astazi sunt dusmanul de ieri, dar Pactul de la Varsovia nu mai exista. Acum dusmanii sunt teroristii arabi, care pe vremea Pactului erau pretini cu Ceausescu, comandantul suprem al armatei romane. Asta inseamna oare ca peste alti 15 ani o sa fiu in Al-Qaida?! Astazi, teroristii sunt oficial dusmanul, dar personal dusmanul meu ramane Pactul de la Varsovia. Iar in haosul asta, eu cu cine votez?!

Lucrurile insa merg si mai departe. In primavara am vizitat Muzeul Aviatiei si am gasit acolo tehnica de lupta din vremea cand eram cătană. Cine stie daca butoanele pe care le-am vazut acum nu sunt exact aceleasi pe care le-am apasat acum doua decenii? Nu e deloc imposibil. Ma face insa asta tradator al comunismului? Sunt rezervist al NATO, cum sa apas butoanele dintr-o unitate militara secreta a Pactului de la Varsovia?! Mai ales ca in felul asta as fi si tradator al democratiei, pentru ca tehnica de lupta din muzeu avea ca scop distrugerea avioanelor NATO!

(Ori, poate, daca am fost la muzeu, am incheiat bucla si ma voi autodistruge?!)

Daca Veone-Pact, in anii '80, tragea o racheta in viitor, catre Veone-NATO...

...Veone de azi ar pune tunurile pe el sau l-ar ierta?

Alt aspect. Oare bromura din ceaiul comunist nu continea si un drog care, daca izbucneste razboiul, ma va face sa ma intorc impotriva NATO? Si, de fapt, daca izbucneste razboiul, eu de partea cui o sa fiu? Pana una-alta, am depus juramantul militar fatza de armata comunista (pe care o uram), si nu fatza de NATO (in care cred). Cand rahatul va lovi ventilatorul (sunt in NATO, vorbesc ca un soldat american), voi putea lupta in NATO sau voi fi impuscat de camarazi, ca sunt inamic? Iar daca voi alege sa dezertez, la cine sa ma duc? Pactul de la Varsovia este dupa cum ii sugereaza prevestitor primele doua litere. Sa trec de partea actualului inamic al NATO, daca ala vechiu’ nu mai exista? Oare as deveni un nou Teruo Nakamura? Sau un ronin, al carui stapan a murit, dar el continua sa lupte? In plus, m-am obisnuit cu greoaiele Volhov; ce sa fac eu cu agilele Stinger?

Sunt bolnav de sindromul Capgras in forma agravanta: cu privire la mine insumi. Sunt un doppelganger inarmat cu un Kalasnikov si un M16. Sunt propriul meu geaman vitreg. I’m my worst nightmare.

Surorilor Marx, care este vrajmasul vostru de moarte? (Atentie, vreau defalcat, pe cap de sora in parte!) Trifoao, care e inamicul tau suprem, fie el si dintr-un roman sau serial? Nicule, dar potrivnicul tau suprem ne spui care e? Victoras, ai grija de copii si intre timp zi-ne, al tau care e? Domnu’ 0-cratu, dusmanul dvs. ăl mai belea? Adina, ne dezvalui vrajmasul tau absolut?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Dusmanul meu de moarte

  1. trifoi zice:

    O, doamne! Pai si eu sunt propria mea dusmana de moarte… Nu-i dubios? Daca vrei, explic mai pe larg intr-un post viitor.

    By the way, sunt cam suparata pe matale pentru un leak de un anumit video, care a ajuns in incinta locului unde lucrez si-mi pierd pofta de viata 😀

  2. Victor zice:

    Mersi de leapşă. Vezi că ai pus link-urile greşit. Apropo de duşmanul tău de moarte, eşti un tip tare complicat. M-ai ameţit total.

  3. veutzu zice:

    Ruxandra, Julian Assange e de vina! :))
    Da’ cum a ajuns de la prietenul nostru la tine la munca?…

  4. veutzu zice:

    ah, multumesc de atentionare, le remediez acush 😉
    si nu-s io complicat, ci vezi ce face armata din om?!

  5. zerocratu' zice:

    ooooo asta e o leapsa in care pot sa-mi expun parerile ambigue. Mersi fain. Sper sa o plesnesc in weekend.

  6. trifoi zice:

    Veo, prietenul nostru lucreaza la mine la munca 😀 Sau poate nu vorbim despre acelasi…

  7. nicu zice:

    draga Veo,si atunci si acum traim in minciuna.pe vremea comunismului nu a murit nimeni de foame,nu iti dadea nimeni la ‘creasta’ pentru un colt da paine.si totusi ne era ‘foame’ de libertate.in zilele noastre avam posibilitatea sa plecam unde dorim[chiar ni se sugereaza sa plecam,vezi post-ul meu referitor la ‘rentabilizarea tarii prin depopulare’.].oare cine sunt dusmanii nostrii ? cei ce ne dadeau de munca si o locuinta sau cei ce ne dau voie sa plecam cu burtile goale in strainatate ?

  8. veutzu zice:

    Draga Nicule, nu e chiar asa. Comunistii ne dadeau job cu sila, ca sa nu avem timp sa gandim. Iar casa nu ne-o dadeau ei, ci o plateam. Capitalismul nu este rau; problema este ca la noi e prost aplicat; din cauza asta nu ne prmitem acum sa cumparam o mizerie de garsoniera, in timp ce nemtii sau americanii se lafaie in case cu curte.

  9. Pingback: Leapşă cu ură « Surorile Marx

  10. Kilroy zice:

    Da, recunosc, am fost programat pe vremea lui Ceasca. Dar nu-i bai. Ca programarea a facut-o unul care se gandea la meciuri, curve, maratonul de filme de la sarbi, unde se vor baga tacamuri de pui, samd. Asa ca a facut-o de-anpixulea si daca ma revolt, ma revolt impotriva alegerilor mele doar. Beau ceva de necaz, si ma culc. Si substanta aia de o puneau bajetzii in ceai? Abia acum isi face efectul 😉

  11. veutzu zice:

    Daca isi face acum efectul, inseamna ca totusi nu erau asa de prosti cum ii credeam noi 😉 Dar, pe de alta parte, nu prea au fost alegerile tale… nici ale mele. Daca ar fi fost dupa noi, nu ne pierdeam un an si ceva din viata absolut inutil. Nu?
    Esti din Timisoara sau acolo ai bagat?

  12. Kilroy zice:

    Nope. Din Craiova si armata la Orsova. Si aici maratonul de filme de la sarbi era mare eveniment 😉 Bafta cu blogul, in continuare

  13. veutzu zice:

    Yes… you were here 😉
    Multumesc pentru urari… sau hvala lepo.

  14. zerocratu' zice:

    am plesnit-o si p-asta, un pic cam stangaci as spune io. 😀

  15. no_one zice:

    Dupa cum scri ,nu esti decit un nimic vesnic nemultumit si frustrat pe viata .Un individ marunt, pierdut in multimea intrebarilor generate de ipocrizia cu care afirmi ca unchiul Sam poate fi mai bun decit cel caruia iti iamginezi ca i- ai fi jurat ceva … Erai doar un simplu soldat pierdut in multimea aia de necunoscuti ,care facea pe el de frica doar la simpla aparitie a tov caporal ,si care in mintea lui obosita de atitea culcaturi, isi imagina soldatul american ca fiind un zeu ,un Rambo un Superman ,orice …. Si aici te inteleg ,lipsa de cultura si acesul limitat la informatie naste mostri. Si apoi nenorocitii astia din asa adulatul NATo , nu s decit niste biete gaini obosite care se sperie si de umbra lor cind vad un simplu asa zis terorist cum il numesc ei legat cu fularu’ la cap si care intimplator mai are si un AG 7 …nebunia lumii,nu alta … Man sa intelegi odata pentru totdeauna … Toti sint la fel ,democratia si libertatea nu exista decit pentru a-ti adormi simturile si mintea aia cazuta in adoratie la adresa lor …..

  16. veutzu zice:

    „Dupa cum scri”, ca sa te citez, esti incult (corect era „scrii”). Cum crezi ca esti patriot, cand jignesti limba romana?!
    Interesanta si conceptia ta despre militarii din NATO: „biete gaini obosite care se sperie si de umbra lor cind vad un simplu asa zis terorist cum il numesc ei legat cu fularu’ la cap si care intimplator mai are si un AG 7”. Ce simplu e sa te dai curajos cand stai la caldurica si nu ca n-ai vazut vreodata teroristi, dar probabil n-ai luat macar o palma intr-un bar in viata ta, bai Mihaie…

  17. no_one zice:

    Mda ,ti a zis cineva ca prostii cauta mereu gresali???? Nu am pretentia sa fi de accord cu mine ,nici macar sa-mi dai dreptate ,e doar un punct de vedere exprimat asa cum cred eu …. I ar cu limba lasa o mai moale ,sau ai ramas cu frustrari din timpul satisfacerii stagiului ala militar de care pomenesti si n care ai luat mereu linia de ochire cu lopata ,..asta atunci cind nu ti o trageau aia ….

  18. unu' zice:

    ce teroristi visezi ma? ti-o spalat cnn ul creieru, vezi ca ‘teroristii’ shaormari au fost finantati de uniunea sovietica ailalta.

  19. veutzu zice:

    si eu am ajuns sa urasc cnn-ul, crede-ma. si nesimtirea lor.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.