6 neasteptate scene de dragoste in 6 filme de actiune


Nu sunt obisnuitele scene de dragoste din filme. Nu e Tom Hanks luandu-i o inghetata lui Meg Ryan sau vreo alta dovada de dragoste nebuneasca. Sunt scene de dragoste in filme care sunt orice, numai de dragoste nu: productii SF, horror, politiste, de spionaj, cu Marea Criza. Sunt clipe de iubire fierbinte trantite pe nepusa masa in toiul unor filme de suspans sau sinistre, miscarea avand un efect dramatic de exceptie. Sunt dovezi de dragoste dusa la extrem, spectaculoase si de mare impact, care creeaza clipe de vertij emotional. Sunt scene pe care le tii minte chiar daca filmul poate nu-ti ramane in amintire la fel de puternic. Sunt sase momente de cinema care m-au marcat, ceea ce va doresc si dumneavoastra.

PS – It contains big-ass spoilers!


6. Casino Royale (2006, Martin Campbell)  –  Scena cu accidentul de Aston Martin

Banditii i-o rapesc lui James Bond (Daniel Craig) pe fatala Vesper Lynd (la fel de fatala Eva Green), iar 007, intr-un Aston Martin, urmareste masina ticalosilor. Noapte, viteza nebuneasca, viraje primejdioase, oare ii va ajunge Bond din urma pe scelerati ca sa-si salveze iubita? Pai mult n-ar mai fi avut, dar raufacatorii recurg la un siretlic de mare finete: dau cu Vesper d-azvarlita din masina, lasand-o in mijlocul drumului! Un calcul sinistru arata in acest moment ca: gagica legata + mijlocul soselei + noaptea + Aston Martin de o tona si jumatate + viteza ametitoare = accident inspaimantator in dezavantajul categoric al gagicii.

Ei bine, poate doar daca la volan ar fi fost sotia lui Paunescu! Bond insa are un reflex senzational si trage de volan in ultima milisecunda, ocolind-o la centimetru pe fatala Vesper, iar masina decoleaza si se duce invartindu-se prin aer, renuntand, la fiecare spectaculoasa tumba, ba la o portiera, ba la un jigler, ba la un vilbrochen, mai executa cateva tumbe pe ogor, apoi se opreste facuta praf. Bineinteles, Bond nu moare, si a evitat si laminarea fatalei Vesper pe asfalt.

CLIPA DE VERTIJ: Fractiunea de secunda in care, in mijlocul unei scene de actiune (urmarirea in noapte), ne pomenim cu o impresionanta demonstratie de dragoste: Bond trage de volan sacrificandu-se pe el insusi si o masina pentru care altii si-ar fi calcat si bunica, pentru ca iubita lui sa nu moara. Asta nu mai este o urmarire cu masini straine, ci  este o scena care ne arata ca  din dragoste te dai peste cap – in cazul de fatza, cu tot cu autoturismul. Daca Bond n-ar fi iubit-o, ar fi storcoshit-o pe caldaram continuandu-si urmarirea, deoarece pentru el (”Bond este un instrument contondent”) era mai important sa-i prinda pe nelegiuiti decat ca facea o victima colaterala. Insa Bond era in limba dupa Vesperoaica si atunci a gasit reflexul supraomenesc de a evita imprimarea acesteia in carosabil. That’s love, baby!

.

5. Serialul 24 (2001, Jon Cassar etc) – Duma cu sacrificiul lui Audrey pentru Jack


Jack Bauer (Kiefer Sutherland) si Audrey Raines (Kim Raver) sunt agenti guvernamentali si se iubesc. La un moment dat Jack este rapit si abandonat de SUA intr-o puscarie prin Asia. Dupa un an si jumatate, cand nimeni nu mai credea, Jack este totusi adus inapoi in tara, ca sa afle insa ca intre timp Audrey murise. Ce se intamplase? Nimeni nu vrea sa-i spuna… Totusi pana la urma Jack afla: Audrey, indignata ca guvernul nu facuse nimic, se dusese singura in China, sa-l caute! Acolo insa avusese un accident de masina mortal, cel mai probabil aranjat de chinezi.

CLIPA DE VERTIJ: Sa te duci de capul tau din State in China, muiere nevinovata, ca sa-l cauti pe spionu’ de gagica-tu prin puscariile lu’ Mao, inevitabil ajungand sa te iei in gura cu miliardu’ si sa fii omorata prin coclauri pentru dragostea ta, e o dovada de iubire extrema intr-un serial de actiune care pune scena pe lista noastra.


4. To Kako (2005, Yorgos Noussias) –  Faza din magazie

(doar de la 1.43 la 1.51)

Horror grecesc este ceva ce suna cam ca film de actiune nepalez sau comedie spumoasa cu Charles Bronson. Si intr-adevar pelicula, in ciuda mai multor momente chiar reusite, este varza. Dar exista totusi o anumita scena de dragoste extrema…

Zombii navalesc. Omenirea se duce de rapa. Muscaturile de gat sunt noul negru. Eroii nostri infrunta zombalaii cu lovituri destepte si umor prost. Cea mai stupida muzica pe care ati auzit-o vreodata intr-un film horror creeaza atmosfera de groaza pe care scenariul debil si bugetul total al filmului de 100 de euro n-au reusit. In fine, eroii nostri se baricadeaza intr-un magazin. Unul dintre ei, Argyris (Argiris Thanasoulas), ajunge in magazie cu o gagica si se pun pe treaba. Dar, nefiind constient ca e intr-un film horroropoulos, sta intai la pupaturi. Gagica e intinsa pe spate, cu ochii inchisi, si geme. Argyris, si el cu ochii inchisi, ii saruta degetele de la piciorul stang. Deodata insa un zombeanu apare de sub niste scanduri, isi apropie si el buzele pe piciorul drept al femeii… si ia o gura bogata de degete de la picioare! Gagica urla, Argyris urla, zombul o omoara. Argyris, scos din minti, purcede dezlantuit la a-l zdupai repetat pe zombie cu tzeasta de podea pana-l improasca pe pereti; apoi graieste. Si te astepti sa graiasca ceva gen “You killed my wife!” sau “Biata de ea!”, dar cand incolo zbiara: “Nenorocitule, o sansa sa fac sex am avut si eu si mi-ai stricat-o!”.

CLIPA DE VERTIJ: Este exemplul cel mai neconventional dintre cele cinci, un soi de ironie postmodernista. Daca celelalte scene reprezinta fiecare cate un moment de dragoste fierbinte varat intre impuscaturi si violentze, exemplul de fatza merge mai departe: este un moment de umor isteric varat intr-un moment de dragoste fierbinte varat intre impuscaturi si violentze.


3. Prince of Darkness (1987, John Carpenter)  –  Smecheria cu oglinda

(primele 50 de secunde)

Cam batraiorii studenti Catherine (Lisa Blount) si Brian (Jameson Parker) lupta cu Diavolul si niste zombie intr-o biserica pe al carei perete se afla o oglinda care face trecerea spre iad. (Nu va uitati asa, nu am scris eu scenariul! Pe de alta parte, filmul nu e atat de rau pe cat suna.) La un moment dat, omenirea mai dispune doar de cateva secunde pana ce ‘reacu va iesi din oglinda si va stapani pe Pamant, iar Catherine are o dilema: sa opreasca iesirea diavolului pe Pamant prin oglinda, sau sa se duca in partea opusa si sa-l salveze pe Brian (pasamite, dragutul ei), care avea pe el un zombie care-l snopea? Pe amandoua nu le putea face in acelasi timp, dar gaseste o solutie disperata: se azvarle in oglinda, astfel aruncandu-l si pe Naiba la loc in iad, in vreme ce zombul de pe Brian, acum ramas fara spate, cade lat.

CLIPA DE VERTIJ: Catherine s-a sinucis ca sa-l salveze pe Brian, ceea ce este inaltator. Dar pe de alta parte sinuciderea este interzisa, si-n plus fata a sarit direct in iad, ceea ce nu stiu daca mai justifica salvarea vietii lui Brian. Merita orice ca sa salvezi viata persoanei iubite, dar ce echivaleaza cu pierderea sufletului? Deci subtilitati doctrinare care fac deliciul scenei.


2. Ironweed (1987, Hector Babenco) – Treaba cu Annie

Nu e un film de actiune, dar e mult mai dur. Francis Phelan (Jack Nicholson) e un betivan ordinar si smintit, care si-a parasit familia, a ramas fara munca, fara casa, fara nimic, pe deasupra totul in perioada Marii Crize (ailalta, nu asta). America e ingenuncheata, iar Francis, aurolac, trosneste alcool in el ca sa uite si sa goneasca fantomele care il bantuie cand o ia pe ulei. Are haine ponosite, ghetele rupte, afara e viscol, il roade stomacul de foame. Prietenul lui cel mai bun, Rudy, tot un goldenlake, in fine are si el ceva in viata: cancer. Gagica lui Francis, Helen Archer (Meryl Streep), e si ea carditoare de cursa lunga; tuica i-a distrus ficatul si i-a inecat neuronul. El doarme pe strada in cutii de carton, ea in masini abandonate cu nebuni care o abuzeaza contra cazare. Intr-o zi insa, Francis se spala, isi ia haine noi de la second hand si se prezinta la casa fostei sale sotii, dupa vreo 15 ani. Fosta nevasta, o femeie in etate, dar finutza si ingrijita, a avut intre timp o viata normala. Asteptam traditionalul retevei  al gospodinei in pupatoare. Dar… nu. Annie il primeste cu toata dragostea, il omeneste, ii vorbeste cu caldura, ii propune sa se mute inapoi acasa, ca ea inca il iubeste, nu e vina lui ca, pe vremuri, a scapat muci copilul in cap.

CLIPA DE VERTIJ: Francis este coplesit de bunatatea lui Annie si de perspectiva de a nu mai sapa in cimitire pentru cardeala… totusi nu poate accepta. E un alcoolist de cea mai joasa spetza, are halucinatii cu prieteni morti chiar in timp ce Annie vorbeste cu el, iar Helen il asteapta turture in vreun sant. Asa ca isi paraseste a doua oara familia si se duce sa se faca iar praf. Lasand gluma la o parte, e o scena cutremuratoare . Mai ales ca in aceeasi seara in care se intoarce in mizerie, meciul FC Alcool – Helen Archer se termina cu scorul definitiv de 1-0, prietenul Rudy invinge cancerul: mai exact, moare batut de politie, iar Francis ramane cu fantomele sale…


1. The Abyss (1989, James Cameron) –  Scena cu tentativa de resuscitare


Bud Brigman (Ed Harris) si sotia care il parasise in vederea divortului, Lindsey Brigman (Mary Elizabeth Mastrantonio), raman sub apa, pe un batiscaf avariat, dar cu un singur costum de scafandru. El insista sa se salveze ea, ea – ca femeile, mereu gata sa-si contrazica ilogic barbatul – zice sa intre el in costum si s-o duca pe ea cei 50 metri pana la submarin, prin apa rece ca gheata, care ii va incetini functiile corporale, urmand sa fie resuscitata la destinatie. O idee complet cretina, totusi Bud isi pune costumul si o duce pe sub apa pana la colegii lui, care incearca imediat s-o resusciteze. Cum insa planul fusese stupid de la inceput, Lindsey nu se trezeste. Bud striga: “Mai incercati!”. Oamenii incearca disperati, inca de cateva ori, si bineinteles ca te astepti ca Lindsey sa se trezeasca… Dar, neasteptat, nu se trezeste. Bud inca o maseaza disperat, dar ceilalti au inteles ca lupta e pierduta si se retrag. Unul dintre ei il trage usor la o parte, explicandu-i ca n-are ce sa mai faca. Bud e nevoit sa accepte realitatea si ramane intr-o stare de prostratie, iar spectatorul e si el uimit, pentru ca in filme gagica invie intotdeauna.

…dar dupa cateva secunde Bud izbucneste din nou: “Nu, hai sa mai incercam!”, si incearca, o data, de doua ori, urla la ea, o palmuieste… si iata, Lindsey se trezeste!

CLIPA DE VERTIJ: Toti sunt in lacrimi ca tipa a inviat; scena a fost de mare emotie, mai ales cand te gandesti ca daca Bud abandona lupta, Lindsey ramanea inecata. Dragostea dusa la extrem l-a inghiontit insa sa incerce imposibilul… si imposibilul a salvat viata doamnei Briggs. (Din pacate insa, nu si divortul, dar nu le poti avea pe toate!)

Acest articol a fost publicat în Trei secole de cinema și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la 6 neasteptate scene de dragoste in 6 filme de actiune

  1. Pingback: Vampiri valabili si dragoste dementa pentru pagina mea de start, de ziua ei « Filosofia mea deviata. Pardon, de viata

  2. Masaj erotic zice:

    Am parcurs acest post al tau si imi place ceea ce am citit. Continua tot asa. *^*

  3. xclaude zice:

    c***e… le ai mari si simti monstruos! delicios…

  4. veutzu zice:

    Fac si io ce pot!
    😉

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.